Καταπέλτης η Σία Αναγνωστοπούλου κατά του καλλιτεχνικού διευθυντή του ΔΕΠΕΘΕ για τον Μότσαρτ…γυναίκα

Ευθεία επίθεση κατά του διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας Λουκά Θάνου εξαπέλυσε η βουλευτής Αχαϊας του ΣΥΡΙΖΑ Σία Αναγνωστοπούλου, κατηγορώντας τον στα ίσα για ομοφοβικές αντιδράσεις!

Όλα αυτά με αφορμή το θόρυβο που ξέσπασε στην Πάτρα με την παράσταση μπαλέτου «Μότσαρτ», όπου πρωταγωνιστεί μία γυναίκα.

Πρόκειται για παράσταση που ανεβαίνει καθημερινά αποκλειστικά για σχολεία από το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, με τον καλλιτεχνικό διευθυντή, Λουκά Θάνου, να επιλέγει για τον βασικό ρόλο την χορεύτρια Μαρία Κίκινα.

Η χορεύτρια ως «Μότσαρτ» παντρεύεται μία άλλη γυναίκα, τη φιλάει, ανταλλάσσοντας όρκους αγάπης. Αυτό, ωστόσο, προκάλεσε την οργή πολλών γονέων, με αποτέλεσμα διευθυντές σχολείων να αποφασίσουν οι τάξεις να μην παρακολουθήσουν τις παραστάσεις της παιδικής σκηνής.

Οι δηλώσεις του καλλιτεχνικού διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ, που προκάλεσαν την οργή της κ. Αναγνωστοπούλου ήταν οι εξής: «Καταλαβαίνω τις αντιδράσεις των γονέων! Εχουν ένα δίκιο!

Γιατί πραγματικά σας λέω, δεν ήταν πρόθεσή μου να βάλω μια γυναίκα, να κάνει τον Μότσαρτ. Δεν βρήκα όμως κατάλληλο άνδρα. Φυσικό είναι να αντιδράσουν έτσι κάποιοι γονείς.

Καταλαβαίνω ότι κάποιους ανθρώπους τούς ενοχλεί. Ειδικά στη σκηνή εκείνη του γάμου, που η Μαρία Κίκινα, ως Μότσαρτ, κάνει χειροφίλημα στη σύζυγό της. Δεν έχω κανένα πρόβλημα με την ομοφυλοφιλία, αλλά έχω μεγάλο πρόβλημα να την προκρίνω»!!!

Και η απάντηση-επίθεση της βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ:

«Τι είδους πολιτισμό προάγει στην Πάτρα ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ;

Επέλεξε ο ίδιος,  ως καλλιτεχνικός διευθυντής,  να δώσει το ρόλο του Μότσαρτ σε γυναίκα ηθοποιό.  ΝΑ ΥΠΟΔΥΘΕΊ λοιπόν το ρόλο του Μότσαρτ γυναίκα,  γιατί έκρινε ότι αυτή η ηθοποιός μπορούσε να ΥΠΟΔΥΘΕΊ το ρόλο.

Επομένως,  τα κριτήρια της διανομής των ρόλων ήταν καλλιτεχνικά.

Το πρώτο λοιπόν που προάγει το θέατρο είναι η τέχνη του ηθοποιού: υποδύεται και ερμηνεύει ένα ρόλο ο ηθοποιός και η αξία του κρίνεται από την ποιότητα της Τέχνης του: η Μαρία Κίκινα στην προκειμένη περίπτωση ήταν καλή ή κακή ως Μότσαρτ; Αυτό μας ενδιαφέρει και σε αυτό όφειλε να απαντήσει ο καλλιτεχνικός διευθυντής. Σε τίποτα άλλο.

 Όταν υπήρξαν αντιδράσεις από κάποιους γονείς και ένα διευθυντή σχολείου,  μην τυχόν τα παιδιά “μολυνθούν” από τη μόδα της ομοφυλοφιλίας,  ο καλλιτεχνικός διευθυντής δεν είχε την πολιτισμική ποιότητα να στηρίξει την επιλογή του και κυρίως να παίξει το ρόλο που του αναλογεί: να διαπαιδαγωγήσει την κοινωνία και βεβαίως τα μικρά παιδιά για το τι σημαίνει τέχνη,  τι σημαίνει υποκριτική,  τι σημαίνει εντέλει πολιτισμός. 

Το σημαντικότερο όλων όμως είναι ότι αυτός ο άνθρωπος του πολιτισμού προχώρησε 100 βήματα πιο πέρα. 

Ξέσπασε σε ένα ομοφοβικό,  ρατσιστικό παραλήρημα που δεν περιποιεί τιμή σε κανένα και σε καμία σε αυτή την πόλη. Ντρέπομαι να επαναλάβω τις διατυπώσεις του, που μάλλον εμπίπτουν στο νόμο περί ρατσισμού.

Αυτός ο άνθρωπος του πολιτισμού μπέρδεψε την τέχνη με την ομοφοβία του. “Εξαπατήθηκε ” κι αυτός από την ηθοποιό.

Ο πολιτισμός στα χειρότερα του και η Πάτρα με έναν καλλιτεχνικό διευθυντή που δεν της αξίζει».